Αίνιγμα 2

Posted: Οκτώβριος 3, 2007 in Αινίγματα

Μιας και ξεκίνησε αυτή η ιστορία με τα αινίγματα, διατυπώνω και εγώ το εξής πρόβλημα:

Δείξτε, αν μπορείτε, ότι κάθε άρτιος αριθμός (δηλαδή ζυγός) που είναι μεγαλύτερος του 2 μπορεί να γραφτεί σαν άθροισμα 2 πρώτων αριθμών. π.χ. 4 =2 + 2, 6 = 3 + 3, 8 = 3 + 5

Θα δώσω και μια βοήθεια. Πρώτοι αριθμοί λέγονται αυτοί που διαιρούνται μόνο με τον εαυτό τους και τη μονάδα π.χ. 5, 7, 13

Θα χρειαστεί μολύβι και χαρτί, μάλλον. Δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, το έχω βρει σε ένα βιβλίο της σχολής μου, οπότε δεν θα δώσω και λεφτά σε αυτόν που θα το λύσει. Απλά θα τον αναφέρω 10 φορές με όλα τα posts.

A. X. Χαντζής

Σχόλια
  1. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    Ναι όντως οι αφοι χατζήδες έχουν δίκιο. Μeaculpa. Αλλά το πρόβλημα λύνεται αμέσως αν στην εκφώνηση πεις ότι ο α’ μαθηματικός είχε 3 γιους. Μάλλον έτσι θα ήταν και η αρχική εκφώνηση αλλά εγώ δεν έδωσα σημασία και είπα χωρίς πολλή σκέψη 3 παιδιά, αντί για 3 γιούς. Όπως και να ΄χει έξυπνη η παρατήρηση. Θα παρακρατήσω από τα οικονομικά του περιοδικού κάποιους πόρους, γιατί μου φαίνεται χρωστώ σε πολλούς κέρασμα και οι καιροί είναι χαλεποί…
    Βαγγέλης

  2. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    ΠΡΟΣ ΑΔΕΡΦΟΥΣ ΧΑΝΤΖ:

    Πρώτον απαντήσατε για το πρώτο αίνιγμα στο post του δευτέρου, ενδεικτικό του πόσο έχετε καεί.
    Δεύτερον ο ένας είναι ανερχόμενος σκηνοθέτης, ο άλλος καλώς εχόντων των πραγμάτων πάει για μεταπτυχιακό δεν έχετε τίποτα καλύτερο να κάνετε απ’το να αυτοπυρπολείστε με αινίγματα; Ησασταν δύο μικρές φλόγες και αντί να σιγοσβήνεται , θεριεύετε!Έτσι όπως πάτε δε σας σβήνει ούτε κατακλυσμός! Δηλαδή με κάνετε και νιώθω φυσιολογικός που ενώ προσπάθω να διαβάσω Σοφοκλή για να δώσω το μάθημα ΑΡΧΑΙΑ Γ ΕΞΑΜΗΝΟΥ έχω ανοιχτό το metal hammer δίπλα μου και διαβάζω συνέντευξη Darkthrone….

    Γιώργος » η φωνή της συνείδησης που χάσατε» Ρομπόλας

  3. Ο/Η xxristos - Α. Χ. Χαντζής λέει:

    ΕΝΣΤΑΣΗ, ΕΝΣΤΑΣΗ, ΕΝΣΤΑΣΗ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Τα αδέρφια Χαντζή μπορεί να σώπασαν για λίγο και να μη νοιάστηκαν για το αίνιγμα των γιγάντων, αλλά τις τελευταίες ώρες δούλεψαν σε μια υποψία που είχαν και ορίστε τι ανακάλυψαν:

    Το Αίνιγμα 1 έχει bug!
    Ο κύριος Κοτόπουλος από το Μινσκ θα έπρεπε να ξέρει πως η ακρίβεια και τα δεδομένα της διατύπωσης είναι πάρα, μα πάρα πολύ σημαντικό θέμα. Και αυτό το ξέρουν όλοι όσοι έχουν κάνει προγραμματισμό.

    Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ 1 6 6!

    Στο απόσπασμα της κουβέντας των 2 μαθηματικών δεν γίνεται πουθενά λόγος για το φύλο των παιδιών. Αν ο δεύτερος μαθηματικός το ξέρει θα έπρεπε να αναφέρεται στο πρόβλημα.
    Ποιος μας λέει ότι και τα 3 παιδιά του είναι αγόρια; Κανείς. Το υποθέσαμε μόνοι μας.
    Με τη δήλωσή του ότι ο μεγαλύτερος γιος είναι κοκκινομάλλης μας δίνει το στοιχείο ότι υπάρχουν τουλάχιστον 2 αγόρια. Αν τα δίδυμα είναι αγόρι και κορίτσι, τότε το θέμα αλλάζει. Γιατί έτσι, ο μεγαλύτερος γιος (κοκκινομάλλης) μπορεί να είναι 6, η κόρη να είναι 6 και ο μικρότερος γιος να είναι 1.

    Άρα όντως το αίνιγμα έχει bug και χρειάζεται debugger.

    Βαγγέλη, ακούμε το κέρασμα!

    Never underestimate Chantzis Brothers!

  4. Ο/Η Ηelena λέει:

    Ευχαριστώ Βαγγελάκη! Να πάμε να τα πιούμε στου ξάδερφου του ρεμπέτη! Συνέχισε να καίγεσαι…Σου κάνει καλό!!

    Θανάση, οκ σε πήρα με τις πέτρες όντως…Μάλλον τα νεύρα μου είναι λίγο τσιτωμένα τις τελευταίες μέρες.. Λίγο οι πολλοί καφέδες, λίγο η ιστορία που με καταντά -σχεδόν πάντα-υστερική, βάλε και τον Κρόνο που ήρθε και κατσικώθηκε στο ζώδιό μου(χα χα χα)…Ήρθε κι έδεσε το γλυκό!!Αλλά κι εσύ, προκαλείς!! 🙂 Σορρυ κι ευχαριστώ!

  5. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    ΒΑΓΓΕΛΗ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΑΝ ΘΕΣ ΑΣ ΚΑΟΥΜΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΓΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΞΑ, ΕΧΩ ΔΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΥΡΗΝΑ ΣΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΙΚ «Ο ΓΑΤΟΣ» ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΤΑΙ ΣΤΟ «9» ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ.

    ΕΛΕΝΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

  6. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    Ένα ρακόμελο στην Ελένη! Kαι εγώ αυτή την απάντηση ξέρω και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι είναι σωστή, γιατί το έχω ψάξει λίγο το θέμα(ναι είπαμε είμαι καμμένος, τι θέλετε;;) Το συγκεκριμένο στηρίζεται πάνω σε ένα παράδοξο των μαθηματικών, το λεγόμενο και παράδοξο του Russel, το οποίο λέει ότι το σύνολο όλων των συνόλων δεν είναι σύνολο(!) καθώς αξιωματικά δεν μπορεί ένα σύνολο να έχει τον εαυτό του ως στοιχείο. Αυτό το παράδοξο έχει «αποδείξει» και τη μη παντοδυναμία του θεού(!!). Σκεφτείτε ότι λέω στο θεό: φτιάξε μία πέτρα τόσο βαριά, που να μην μπορείς να τη σηκώσεις. Τότε υπάρχουν 2 ενδεχόμενα: Είτε να μπορεί να τη φτιάξει, άρα δεν θα μπορεί να τη σηκώσει(άρα να ένα πράγμα που δεν μπορεί να κάνει), είτε να μην μπορεί να τη φτιάξει, άρα να πάλι ένα πράγμα που δεν μπορεί να κάνει. Ένα άλλο αίνιγμα που στηρίζεται πάλι στο ίδιο παράδοξο λέει: ο λοχαγός λέει στον μπαρμπέρη του λόχου, ξύρισε όποιον δεν ξυρίζεται μόνος του. Και ο μπαρμπέρης τρελαίνεται, διότι αν ξυρίσει τον εαυτό του δεν θα πρέπει να ξυρίζεται μόνος του, ενώ αν δεν ξυρίσει τον εαυτό του,θα πρέπει να ξυριστεί μόνος του(!!!) Γενικά αν το ψάξετε υπάρχουν άπειρα τέτοια αινίγματα, που στηρίζονται πάνω σε αυτό. Θα μπορούσα να συνεχίσω να μιλάω ώρες γι’αυτά αλλά σταματάω εδώ με τα αινίγματα, γιατί όπως βλέπετε αν αρχίσουμε θα σας πρήζω όλη μέρα και εγώ θα αρχίσω να μην έχω ζωή. Αυτά!
    Βαγγέλης

  7. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    ΠΡΟΣ ΕΛΕΝΗ:

    ΚΑΛΑ ΝΤΕ ΣΟΡΡΥ, ΑΝ ΣΑΣ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ ΑΥΤΟ, ΕΓΩ ΕΠΑΨΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΠΙΘΑΝΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΝΙΓΜΑΤΟΣ ΔΙΟΤΙ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΤΟ ΒΡΗΚΕΣ (ΤΟ ΕΠΙΡΡΗΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΩΣ ΕΜΦΑΤΙΚΟΣ ΑΣΤΕΙΣΜΟΣ)… ΚΙ ΑΝ ΟΝΤΩΣ ΤΟΧΕΙΣ ΒΡΕΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΕΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΣΟΥ, ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ, ΜΗ ΜΑΣ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ!

  8. Ο/Η Έλια λέει:

    Το βιβλίο το έχω στη Λάρισα, οπότε περιμένουμε τον Βαγγέλη.

  9. Ο/Η Ηelena λέει:

    ΠΑΡΑΔΟΞΩΣ???? Άντε να κάνεις καμιά ταινία Θανάση και μη με συγχίζεις!! Πρέπει να προσέξεις αυτή τη μανία σου για πρωτιά παντού!! Και δεν έχω λυσάρια- αναλαμπή από το παρελθόν ήταν με λογική ερμηνεία στο παρόν!! Μέχρι χθες αγνοούσα την ύπαρξη του κοτο-βιβλίου. Τώρα βέβαια μου άνοιξε η όρεξη και θα το αναζητήσω..!! Έλια, αφού εμφανιστεί και ο Βαγγέλης, πες την άλλη λύση από το Μινσκ…

  10. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    ΝΑΙ ΣΩΣΤΗ ΕΙΣΑΙ ΠΑΡΑΔΟΞΩΣ ΤΕΛΙΚΑ!!! ΑΛΛΑ ΕΛΙΑ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΤΑ ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΑ ΕΔΙΝΕ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ

  11. Ο/Η Ηelena λέει:

    Πρώτα κάνω το συλλογισμό και μετά απευθύνω ΜΙΑ ερώτηση σε ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 2…Με έχει ήδη σώσει ο αρχικός συλλογισμός μου!!

  12. Ο/Η Ηelena λέει:

    Έστω ότι η δεξιά πόρτα πόρτα οδηγεί στην ελευθερία(πράγμα το οποίο δεν ξέρουμε φυσικα) Ρωτάω τον ψεύτη:ποια πόρτα θα μου πει ο άλλος ότι οδηγεί στην ελευθερία?Ο ψεύτης ξέρει ότι ο καλός θα πει τη δεξιά, αλλά επειδή είναι ψεύτης θα πει την αριστερη…

    Αν μου τύχει ο καλός γίγαντας,(πράγμα το οποίο δεν ξέρω επίσης), και τον ρωτήσω ποια πόρτα θα μου πρότεινε ο άλλος ως πόρτα της ελευθερίας, θα ήξερε φυσικά μέσα του ότι η σωστή είναι η δεξιά, αλλά θα μου έλεγε τελικά το ψέμα του ψεύτη, ότι δηλαδή η πόρτα της ελευθερίας είναι η αριστερη…

    Έχω στο νου μου τις δυο πιθανες απαντήσεις που μπορεί να μου δώσουν και διαλέγω την αντίθετη..

  13. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    ΡΕ ΕΛΕΝΗ ΕΚΑΝΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΓΙΓΑΝΤΕΣ, ΣΩΣΤΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΕΚΦΩΝΗΣΗ

  14. Ο/Η Ηelena λέει:

    Τhanks Έλια!!

    Θανάση σκέψου λίγο καλύτερα!

    Γιώργο δεν το ξέρω αυτό το «Λευκορωσικό κοτόπουλο»! Αναλαμπή ήταν από Α’ Λυκείου με ένα τρελαμένο μαθηματικό που αντί για μάθημα μας έβαζε γρίφους!!!

  15. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    ΣΟΡΡΥ ΛΑΘΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΑΛΛΑ ΕΧΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΕ 1 ΜΟΝΟ ΓΙΓΑΝΤΑ, ΚΑΛΑ ΟΣΑ ΛΕΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΣΕΚΑΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΩΝ 2 ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΦΟΥ ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ

  16. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΤΣΑΤΣΟΣ ΣΑΝ ΤΟ ΡΟΜΠΟΛΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΒΑΓΓΕΛΗ.

    ΕΛΕΝΗ ΔΕ ΣΤΕΚΟΥΝ ΟΣΑ ΛΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΝ Ο ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΓΙΓΑΣ ΦΥΛΑΕΙ ΤΗ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

  17. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    Βαγγέλη κόψε τα αινίγματα από το «Κοτόπουλο από το Μινσκ» υπάρχουν διαασπάρτες οι απαντήσεις για τα αινίγματα αυτά σε όλο το ίντερνετ δεν έχει πλάκα…

    Γιώργος «σιχαίνομαι τα puzzle» Ρομπόλας

  18. Ο/Η Έλια λέει:

    Μικρό Χαντζάκι όπως βλέπεις οι μαγκιές δεν περνάνε. Βαγγέλη Γκόλντμπαχ καλά του τα ‘πες.

  19. Ο/Η Έλια λέει:

    Μπράβο ρε Έλενα, κι εγώ αυτό είχα απαντήσει για σωστό, αλλά θυμάμαι ότι σε εκείνο το βιβλιαράκι έδινε άλλη απάντηση. Θα μας πει ο Βαγγέλης τι νομίζει. Πάντως αυτό που είπες μου φαίνεται ΟΛΟΣΩΣΤΟ.

  20. Ο/Η Ηelena λέει:

    Λοιπόν, πρέπει να κάνω μια ερώτηση, ανεξάρτητα από το πού θα πέσω…Έστω ότι πέφτω στον ψεύτη γίγαντα. Τον ρωτάω: Αν ήσουν ο άλλος, ποια πόρτα θα μου έλεγες ότι οδηγεί στην ελευθερία??Κανονικά θα έπρεπε να πει τη σωστή πόρτα, αλλά επειδή΄είναι ψεύτης, λέει την αντίθετη…Σε περίπτωση που πέσω στο φιλαλήθη γίγαντα, και τον ρωτήσω ποια πόρτα θαμου έλεγε ο άλλος ότι οδηγεί στην ελευθερία, θα μου έλεγε το ψέμα του άλλου..Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ακολουθήσω την αντίθετη συμβουλή από αυτή που θα μου πουν… Ε????????

  21. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    Kαι για να παιδευτείτε τουλάχιστον με κάποιο νόημα ακούστε το παρακάτω:
    Είσαι σε μία φυλακή, με 2 πόρτες. Η μία οδηγεί στην ελευθερία και η άλλη στα κάτεργα. Δεν ξέρεις ποια είνια ποιά όμως. Τις πόρτες φυλάνε 2 γιγαντες, ο ένας εκ των οποίων λέει πάντα αλήθεια ενώ ο άλλος πάντα ψέματα. Δεν γνωρίζεις όμως ποιος είναι ποιός. Έχεις το δικαίωμα να κάνεις μία ερώτηση σε έναν γίγαντα. Τι ερώτηση θα κάνεις και ποιά πόρτα θα διαλέξεις για να μην καταλήξειςστα κάτεργα; Κερνάω ρακόμελο αυτή τη φορά
    Bαγγέλης

  22. Ο/Η tokaleidoskopio λέει:

    Θα στο αποδείκνυα αμέσως αλλά με πρόλαβε ο Κουρτ Γκαίντελ, που απέδειξε ότι κάθε αληθής συλλογισμός δεν είναι πάντα αποδείξιμος. Αμα το βρει κανείς, να πει μία και πώς τετραγωνίζουμε τον κύκλο γιατί αυτά τα 2 αποτελούν μερικά από τα άλυτα προβλήματα των μαθηματικών
    ΥΓ Το θείο μου τον λένε Πέτρο( και ο νοών νοείτω)
    Βαγγέλης Γκολντμπαχ

Σχολιάστε

