Συνέντευξη του Νίκου Μερτζάνου από τη Βαρβάρα Μπαρδακά

Posted: Σεπτεμβρίου 26, 2011 in Συνεντέυξεις

Υστερόγραφο: Στάσου λίγο..

Πολλοί αναρωτηθήκαμε ποιός να ‘ναι αυτός που  ερμηνεύει το «Στάσου λίγο». Στα χρόνια που μεσολάβησαν, ετοίμασε τον πρώτο του δίσκο, το «Υστερόγραφο». Ένας τέτοιος τίτλος μπορεί να σημαίνει ένα τέλος. Για το Νίκο Μερτζάνο όμως, είναι μόνο η αρχή.

Πώς προέκυψε η σχέση σου με τη μουσική?

Ήμουν τρίτη Γυμνασίου και είχα ερωτευτεί μια συμμαθήτριά μου, που ήταν μεγάλο ταλέντο και φωνή κι έτσι αποφάσισα να μάθω πιάνο για να την προλάβω στο πανεπιστήμιο που θα πήγαινε να σπουδάσει. Άγνοια κινδύνου λέγεται αυτό! Αρχικά, ντρεπόμουν να τραγουδήσω, αλλά τελικά το πήρα απόφαση. Κι έτσι άρχισαν όλα, ωδεία κτλ.

Και πώς εξελίχθηκαν όλα αυτά?

Κατά τύχη. Μέσω του youtube, είχαμε ανεβάσει ένα κομμάτι , το «Στάσου λίγο». Το μισό απ’ αυτό γράφτηκε την ημέρα που άρχισε η σχέση, και το συνέχισα ακριβώς όταν τελείωσε-γι αυτό είναι και πιο τσαντισμένο. Το αφιέρωσα, τα φτιάξαμε , με χώρισε , το έστειλα στο συγκεκριμένο πρόσωπο, αλλά δεν γύρισε ποτέ. Πώς σου φάνηκε αυτό? (Γέλια) Αλλά  τελικά αποφάσισα να το δω πιο επαγγελματικά. Έχω περάσει στο ΦΠΨ, προσπάθησα να το τελειώσω, αλλά δεν τα έχω καταφέρει. Θέλω να πάρω το πτυχίο μου, γιατί έχουμε μια τάση ότι αρχίζουμε να το τελειώνουμε. Πλέον έχουμε  συνέχεια πρόβες. Έχω πολύ άγχος, ειδικά στα live .

Και όταν είσαι πάνω στην σκηνή, πώς το αντιμετωπίζεις?

Αυτό έχει μια σαδομαζοχιστική πλευρά, για το λόγο ότι ξεκινάμε αγχωμένοι, συνεχίζουμε δριμύτεροι και εκεί που πάμε να «ξεφουσκώσουμε» μετά το διάλλειμα-γιατί κάπου εκεί ακούς και τα πρώτα σχόλια- ότι έχεις πάει καλά, τελικά καταλήγει με μια τεράστια ανακούφιση. Στο Οξυγόνο συνέβη το εξής αστείο, ενώ το κοινό φώναζε για encore ,εγώ κοίταζα τους στίχους λες και το περίμενα! Ήταν τόσο στημένο γιατί, λέγαμε «παιδιά πρώτο live είναι, ας υπάρχει κι ένα encore!» (Γέλια) Είναι συγκινητικό γιατί τόσο καιρό έμπαινα στο Youtube και στο Facebook, έβλεπα πως πάνε καλά τα views, έπαιρνα κάποια σχόλια, αλλά δεν είχα κάνει live. Δεν υπήρχε διαδραστικότητα και επικοινωνία με τους από κάτω. Και τώρα καταλήξαμε να κάνουμε το live και να έρθει κόσμος απ’ το πουθενά κι αυτό ήταν απροσδόκητα καλό.

Ποιά είναι τα επόμενα βήματα όσο αφορά τη δουλειά σου?

Πρώτον πρέπει να βρεθούν οικονομικοί πόροι , πρακτικά πράγματα όπως live, αισιοδοξία που είναι κλισέ.. Εγώ προσωπικά πανικοβάλλομαι !Το θέμα είναι να βάλουμε κάποια σταθερά βήματα  με τους μουσικούς και με όσους εμπλέκονται με το δίσκο που να λειτουργήσουν. Τώρα αυτό που περιμένουμε είναι να ολοκληρωθεί και να βγει ο δίσκος. Μάλιστα μαζί με δύο άτομα που δημιουργήσαμε το cd, είχαμε μπλέξει σε πολλές ενορχηστρώσεις μέχρι να καταλήξουμε στο πως θα βγει το ύφος του δίσκου. Ήταν δύσκολο να βγει ένα ενιαίο αποτέλεσμα.

«Υστερόγραφο» λοιπόν ο αναμενόμενος  δίσκος.

Στο «Υστερόγραφο» έχουμε από ζεϊμπέκικο με επιρροές Κραουνάκη μέχρι «Αναφιώτικα» και Μassive Attack.  Στα live προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα που να εξυπηρετεί και τη διασκέδαση και να μην φέρει και την κατάθλιψη! (Γέλια) Το album φτιάχτηκε στη διάρκεια ενός έτους και τα κομμάτια είχαν γραφτεί τα τελευταία δύο χρόνια, όμως κάποια δεν μπήκαν στο δίσκο. Κακά τα ψέματα, σκιαγραφούν το ίδιο πρόσωπο η την ίδια ανάγκη πλην ελαχίστων. Αυτό που ήθελα να περάσει ήταν πως » η τελευταία λέξη μετά την τελευταία λέξη» είναι αυτή που μετράει .Η οποία είναι για μένα η πιο σημαντική, είναι αυτό που καταλαβαίνεις κι όχι αυτό το οποίο λέγεται. 

Ποιές είναι οι σημερινές, «τελευταίες λέξεις» ?

Γενικά έχω καταλάβει ότι δεν συνεννοούμαστε, αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Δεν υπάρχει συνεννόηση γιατί δεν υπάρχουν πια υποχωρήσεις για απλά πράγματα. Δηλαδή ακούω από σένα, μαθαίνω από σένα, υπάρχει λόγος να σε γνωρίσω και να κάνω υπομονή. Αυτό πλέον δεν υπάρχει. Ή θα επενδύουν κάποιοι σε μια σχέση και θ’ αγκιστρώνονται σ’ αυτή για προσωπικό τους όφελος, ή δεν θα την αφήνουν για προσωπικό τους όφελος.

Πώς περνάς τα μηνύματα που θες, με την θλίψη ή με τη χαρά?

Το μήνυμα το περνάς με την θλίψη γιατί είναι η μόνη που κάνει «ευγενική τη χαρά». Γενικά στην πραγματικότητα θεωρώ ότι τα πράγματα που καταγράφονται στη μνήμη μας είναι τα «μαύρα». Το μαύρο είναι χρώμα- όπως είπε και η Αλεξίου. Η χαρά είναι πιο εξωτερική, τη μοιράζεσαι με όλους. Όταν μου λένε «κλαίω με τα κομμάτια σου» νιώθω αλλόκοτα, γιατί ήταν κάτι που απλά προέκυψε.

Oι στίχοι σου είναι κατά βάση ερωτικοί. Τί σημασία έχει για σένα ο έρωτας?

Όλοι οι στίχοι είναι κατά βάση ερωτικοί, εκτός απ’ τα Αναφιώτικα, που περιγράφει τη θέα από εκεί, βλέποντας και τη γραφικότητα της Ελλάδας. Πιστεύω πως όλα πηγάζουν από τον έρωτα τελικά. Μπορεί όλα να είναι χάλια, να ερωτευτείς και να μην τα βλέπεις άσπρα- αυτό είναι το περίεργο, να τα βλέπεις μαύρα και να μη σε νοιάζει. Έχεις διαύγεια όταν είσαι ερωτευμένος, o έρωτας δεν τυφλώνει. Βλέπεις τον εαυτό σου σε σχέση με κάποιον άλλον, δεν τον βλέπεις ατομικά κι αυτό έχει μεγάλη σημασία. Δεν είναι ανιδιοτελής αλλά τίθεται ο όρος να δώσεις για να πάρεις. Τυχαίνει να σκεφτόμαστε κάποιο πρόσωπο και να λέμε «είσαι αυτό που είσαι κι αυτό τα δικιολογεί όλα». Αυτό και μόνο εμπεριέχει μια ανιδιοτέλεια. Τα αγνά πράγματα, εμπεριέχουν αγνές προθέσεις συνήθως.

Kείμενο από την Βαρβάρα Μπαρδακά

http://www.youtube.com/results?search_query=nikos+mertzanos&aq=0&aql=t

Η ομάδα του Καλειδοσκοπίου ευχαριστεί αμφότερους το Νίκο Μερτζάνο και τη Βαρβάρα Μπαρδακά για την εμπιστοσύνη και την προτίμηση τους και τους εύχεται ότι καλύτερο για τη συνέχεια.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s