«Τέσσερα σημεία στίξης για το στιγματισμό του ασύλου» από την Γεωργία Δρακάκη

Posted: Οκτώβριος 16, 2011 in Ελεύθερα Κείμενα
  1. Χρόνια τώρα θα έπρεπε να το προφυλάσσαμε καλύτερα. Είσαι δεξιός όταν μιλάς για τους βανδαλισμούς, για τους τραμπουκισμούς. Είσαι αριστερός όταν μιλάς για την ανάγκη διατήρησής του ως προπύργιο κοινωνικών αγώνων και συμβόλου ελευθερίας.
  2. Όταν μιλάς για όλα τι είσαι; Ενοχλητικός; Ή μήπως απολίτικος;
  3. Δε θέλω να μου το καταργήσει κανείς, ούτε η Άννα, ούτε οι παρατάξεις, ούτε οι «Μεσολογγίτες». Είναι ο χώρος όπου δικαιούμαι να πω ό, τι θέλω χωρίς φόβο. Να κάνω ό, τι θέλω, να βρίσκομαι εκεί ό, τι ώρα θέλω.
  4. Κάποιοι λένε ότι και η κατάληψη είναι άρση του ασύλου, γιατί, δίκαιη- ξεδίκαιη στερεί από κάποιους το δικαίωμα να μπουν στα αμφιθέατρα. Άραγε, η πρώτη και κύρια λειτουργία των σχολών είναι η ακαδημαϊκή ή η πολιτική;
  5. Δεν αισθάνομαι πάντα ασφαλής στο άσυλό μου. Ενός παιδιού του χτύπησαν το μάτι σε ένα πάρτυ. Εάν όμως η αστυνομία έχει το δικαίωμα να επεμβαίνει όποτε χρειάζεται, μήπως αρχίσει να επεμβαίνει και όποτε γουστάρει αυτή;
  6. Το άσυλο δεν θα πρέπει να προασπίζει μόνο την ελευθερία των ριζοσπαστικών απόψεων και των αγωνιστών φοιτητών, αλλά και αυτή των πιο συντηρητικών. Η  φράση «δε θέλω τους μετανάστες στη σχολή μου» , η φράση «θέλω να κάνω μάθημα», ακόμα και το «συμφωνώ λιγάκι με το νόμο Διαμαντοπούλου» πρέπει να μπορούν να λέγονται θαρρετά.
  7. Κάποιοι λένε ότι μόνο στη χώρα μας τίθεται θέμα ασύλου. Ναι! Και μόνο στη χώρα μας τίθενται και κάποια άλλα θέματα. Καλά κάνει και τίθεται. Ιστορία είναι αυτή. Πρέπει να θυμώνουμε όταν απειλείται εκ των άνω και εκ των έσω.
  8. Ναι, είναι αλήθεια ότι πολλές καταστροφές είναι προβοκατόρικες. Κάποια όμως επεισόδια είναι πέρα για πέρα αληθινά. Και οι φοιτητές ξέρουν τι παίζει με το άσυλο και μιλούν για αυτό πολύ πιο λογικά, πιο σφαιρικά.
  9. Μεταξύ μας, η λειτουργικότητα του ασύλου ανάγεται πλέον σε καθαρά συμβολικό επίπεδο. Μπορείς, άλλωστε, να λες τη γνώμη σου ελεύθερα παντού, στην πλατεία, στο δρόμο, στο internet. Κάποιοι, όμως,  νομίζουν ότι ο εν λόγω θεσμός είναι εδώ για να καλύπτει ανομίες. Για αυτούς δεν ξέρουμε να διαμαρτυρηθούμε, τους προσπερνάμε με το γνωστό «έλα μωρέ».
  10. Κανένας φοιτητής δε θα αφήσει να μπει η αστυνομία αδίκως στη σχολή, αυτό έχει αποδειχθεί στην πράξη. Ο νόμος δε θα μας φοβίσει, γιατί απλά δε θα επιτρέψουμε να εφαρμοστούν όσα μας υποτιμούν, όσα μας αδικούν και μας τρομοκρατούν. Ο νόμος, όμως, είναι μια καλή ευκαιρία να αναλάβουμε τις ευθύνες μας για το θεσμό του πανεπιστημίου εν ονόματι του οποίου το κλείνουμε. Όταν κλείνεις τη σχολή σου, πρέπει να είσαι βέβαιος πως κι εσύ τα έχεις κάνει όλα σωστά.
  11.  Είσαι βέβαιος;
Advertisements
Σχόλια
  1. Ο/Η Μαρια λέει:

    Πολυ ωραια σκεψη και σε σωστη σειρα. Οποιος εχει την εντυπωση οτι το ασυλο δε χρησιμοποιειται για την οποιαδηποτε παρανομη και καταχρηστικη συμπεριφορα απο πανεπιστημιακους αλλα και καθε φυσεως αλλα στοιχεια εθελοτυφλει. Ζω τη μιση μου μερα στο πανεπιστημιο (σε πανεπιστημια ανα την ελλαδα) γιατι ακριβως μπορω να βρισκομαι εκει οποια ωρα θελω , να συναντω κοσμο, να κανουμε παρτυ, να συζηταμε , να «αραζουμε» απλα σε ενα ομορφο περιβαλλον και ευτυχως καπως διαφορετικο απο τους υπολοιπους δημοσιους χωρους. Μου αρεσει το συμβολο του ασυλου. Αλλα ειναι συμβολο. Δεν εχει κανενας το φοβο μηπως του κλεισουνε το στομα καποτε αν καταργηθει το ασυλο. Σιγουρα δε θα ηθελα να δω και αστυνομια μεσα στο πανεπιστημιο ακομη κι αν ηταν για την φυλαξη μου (μου δημιουργουν δυσφορια και ενοχληση, χαλουν και την αισθητικη του χωρου).
    Απο κει και περα ομως για να λεμε τα πραγματα οπως ειναι εχω βρεθει σε διακινηση πασης φυσεως ναρκωτικων και μαλιστα για πολλα πανεπιστημια γνωριζω τους χωρους, τα σημεια, τα στεκια. Εχω βρεθει μπερδεμενη σε ωραιοτατες μπουγαδες τσιγκανων οπου σε καποιους πανεπιστημιακους χωρους ερχονται και στηνουν σχεδον τσαντηρια, βγαζουν μοκετες στα γρασιδια κι οτι αλλο χρειαζεται και αραζουν κι αυτοι! (για μερες). Επισης εχω βρεθει σε περιστατικο οπου στεκι αναρχικων πηρε φωτια (ή του βαλανε) και ενω υπηρχε πυροσβεστικη εξω απο το ασυλο η αστυνομια εθεσε ως ορο για να μπει η πυροσβεστικη, να μπει και η αστυνομια. Να δωσουν δηλαδη αδεια 15 παιδια-αναρχικοι να καταπατηθει το ασυλο! Η φωτια εκαιγε 2 ωρες και μαλιστα λιγα μετρα μπροστα διπλα απο την βιβλιοθηκη (το περιστατικο εγινε περσυ τετοιο καιρο περιπου στο Α.Π.Θ.)
    Εχω βρεθει σε πολυ ασχημο ξυλο «φασιστων» περαστικων ή και οχι απο ανθρωπους αλλης ιδεολογιας . Τελος ενα απο τα συχνοτερα περιστατικα ειναι κλεφτρονια που τη στηνουν εδω κι εκει και την πεφτουν σε περαστικους με σουγια ή ακομη και με βελονες για λεφτα, κινητα ή μπαφο!

    Ολα αυτα τα ωραια προστατευονται απο το ασυλο και δυστυχως οσοι ειμαστε υπερασπιστες τους δεν ειμαστε σε θεση να υπερασπιστουμε το χωρο αυτο απο ολο αυτα. Δεν θελω να μπει η αστυνομια μεσα ουτε γυρω γυρω δε θελω να τη βλεπω. Αλλα δε θα ενισχυσω την υποβαθμιση των πανεπιστημιακων χωρων διατηρωντας και δινοντας την ευχερια σε ολοκληρο τον υποκοσμο να βρισκει εκει στεγη για να κανει απο ξεκαθαρισμα λογαριασμων μεχρι διακινηση ναρκωτικων.

  2. Ο/Η Γεωργία λέει:

    Φώτη μου, θα το συζητήσουμε αν θες…

  3. Ο/Η Θάνος λέει:

    Γεωργία μου, ο πιο πρωτότυπος τίτλος όπως πάντα και τέλεια σύνδεση με το θέμα. Και η ανάλυση του περιεχομένου αριστοτεχνική. Όμως να μη ξεχνάμε πως σε όποιο δικαίωμα μας δίνεται έχουμε και την αντίστοιχη υποχρέωση να το διαφυλλάτουμε ώστε αυτό να συνεχίζει να υπάρχει και να μην το ευτελίζουμε. Πιστεύω πως το όλο πρόβλημα υπάρχει λόγω του ότι το άσυλο έχει πολύ γενικόλογο ορισμό με συγκεχυμένα όρια, έτσι όλοι τείνουμε στο να τα βάζουμε μέσα σε αυτό και η έννοια υπερφορτώνεται και μεταλλάσσεται σαν ιός. Θα πρότεινα σαφή οριστικοποιήση του ασύλου με καθαρά και διακριτά όρια ώστε να ξέρουμε τι μας γίνεται. Και μην ξεχνάμε τη βάση του: την προώθηση της επιστημονικής και ακαδημαϊκής έρευνας και ιδεολογίας… ψάχνοντας το δέντρο χάσαμε το δάσος εν τέλει!

  4. Ο/Η Φώτης λέει:

    Γεωργία σαν κάπως συγκεχυμένες οι απόψεις σου.
    Υπάρχουν προβλήματα στο πανεπιστήμιο, (και εφεξής θα υπάρχουν ακόμα περισσότερα) αλλά το άσυλο δεν ήταν ποτέ ένα από αυτά.
    Στις περιπτώσεις στις οποίες αναφέρεσαι και στις οποίες «δε νοιώθεις ασφαλής» δεν τίθεται θέμα ασύλου. Ο νόμος του ασύλου κάνει διαχωρισμούς αρκετά σαφείς για να καταλάβεις την πολιτική υποκρισία.
    Το άσυλο δε στο καταργούσε κανείς. Μόνο η λογική σου, αυτή που διαφαίνεται από τις 11 προτάσεις σου…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s