Preview μία ταινίας. Περίπου.

Posted: Ιουνίου 21, 2012 in Ελεύθερα Κείμενα

 

 

Από τη μία μισώ τη σχολή μου και από την άλλη την θαυμάζω. Ήμουνα και είμαι κολλημένο μυαλό. Κλινική ψυχολογία με ενδιαφέρει, Φρόιντ, ψυχοθεραπείες, ψυχαναλύσεις και όλα τα σχετικά και μόνο για αυτό θέλω να ακούω μιας και μόνο αυτό θέλω να ακολουθήσω. Μου αρέσει να ακούω τους ανθρώπους, να συζητάμε και να τους κατεθύνω εμμέσως σε μία λύση ή διέξοδο. Είναι αναζωογονητικό. Είναι ενδιαφέρον. Ίσως να είναι και το νόημα της ζωής τελικά. Ποιος ξέρει; Από την άλλη όμως είναι συγκλονιστικό τελικά να μαθαίνεις τι προόδους έχει κάνει η κοινωνική ψυχολογία στην εξήγηση των διαπροσωπικών σχέσεων και της αλληλεπίδρασης του ατόμου με την κοινωνία. Σήμερα έδινα το μάθημα με κωδικό όνομα «Κοινωνικές Αναπαραστάσεις». Τι είναι οι κοινωνικές αναπαραστάσεις λοιπόν; Κοινωνικές αναπαραστάσεις λέει είναι ο τρόπος που καταλαβαίνει ο καθένας από εμάς τον κόσμο. Φτάνουν οι πληροφορίες στο αντιληπτικό μας πεδίο, επιλέγουμε κάποιες από αυτές και τις ερμηνεύουμε βάσει του προυπάρχοντος σύστηματος αξιών-αρχών-γνώσεων μας. Από εκεί και πέρα τις οικειοποιούμαστε, είναι δικές μας και πλαισιώνουν το πραγματευόμενο αντικείμενο υπό το πρίσμα που εμείς έχουμε επιλέξει. Το πρίσμα που εμάς συμφέρει. Το πρίσμα που επιβεβαιώνει τις προηγούμενες γνώσεις μας. Έτσι απλά. Ο άνθρωπος έχει την τάση να ακούει ότι τον συμφέρει και να αποσιωπά ότι δεν εναρμονίζεται με αυτά που ξέρει.

Μετά από ατελείωτο διάβασμα και 4 ώρες ύπνο, λίγο πριν δώσω στις 18:00 ήμουνα ήδη πτώμα. Μονολογούσα σαν αυτιστικό «Άντε να δώσω να τελειώνουμε να πάω να κοιμηθώ». Έγραψα. Και καλά μάλιστα. Κάθισα λίγο με την παρέα. Έφυγα. Μπάνιο και κρεβάτι. Επιτέλους ξεκούραση. Επιτέλους ανταμοιβή των κόπων. Αλλά τελικά δεν ήταν τόσο απλό. Τι είχα κάνει μέσα στη μέρα για να μπορώ να κοιμηθώ από τις 21:00; Τι είχα μάθει πέρα από κοινές για την σχολή μας γνώσεις που πάνω-κάτω τις ξέρουμε από άλλα μαθήματα; Ποιο τραγούδι για το οποίο θα μπορέσω να υπερηφανευτώ αύριο στην Ανδριάννα άκουσα; Ποια ταινία που μου άλλαξε τον τρόπο σκέψης είδα; Πως βοήθησα τον κόσμο σήμερα; Πως έγινα καλύτερος άνθρωπος; H απάντηση σε όλα αυτά ήταν ένα ωραίο μηδενικό. Ένα γεμάτο και ζουμερό τίποτα. Εκπλήρωσα απλά τον καθαρά ατομικό στόχο της βαθμοθηρίας με την προοπτική όταν πάρω πτυχίο να έχω ένα καλό μέσο όρο ο οποίος υποτίθεται θα μου ανοίξει περισσότερες πόρτες. Μα αυτό δεν κάνουν όλοι; Γιατί εγώ διαφέρω; Γιατί να είμαι ικανοποιημένος; Και μάλιστα πες ότι πήρα 10. Πες ότι άφησα άφωνη την Μαντόγλου και μου βάλει 10 + αυτοκολλητάκι όπως στο δημοτικό. Ε και τι έγινε;

Σηκώνομαι. Ανοίγω φώτα. Δεν έχω όρεξη για παλιά ταινία. Δεν έχω όρεξη για ντοκιμαντέρ. Συνεχίζω το περίφημο «Blade Runner» του αγαπητού Ridley Scott που είχα αφήσει μισό. Βαριέμαι. Το κόβω. Συγγνώμη Ridley αλλά έχω δει πολύ καλύτερες ταινίες με αυτόν τον άξονα και ο Harison Ford (άλλος αγαπητός) παίζει σαν κούτσουρο. Η ταινία τρώει σουτ και διαγραφή. Τσεκάρω τις προσφατοκατεβασμένες. Βλέπω το «The Grey» του 2011 με τον αξεπέραστο Liam Neeson. Την έχω κατεβάσει νομίζοντας ότι είναι remake του «The Thing» (1982) του John Carpenter. Ούτε καν. Οι λύκοι στην ταινία είναι φυσικότατοι, δεν είναι εξωγήινοι και δεν μεταμορφώνονται. Α ναι. Δεν έχετε δει την ταινία. Το θέμα είναι το εξής : «ένα αεροπλάνο με αποβράσματα της κοινωνίας που κάνουν την βρόμικη δουλειά μιάς εταιρίας πετρελαίου συνετρίβη μες στα χιόνια. Με πρωτοστάτη τον Liam οι επιζώντες προσπαθούν να… επιβιώσουν παραπάνω από τους αιμοβόρους λύκους και το κρυό».

Κρύο, μπόλικο χιόνι και πάγος με δροσίζουν για κάποιο περίεργο λόγο και δεν χρειάζομαι air-condition. Το κλείνω λοιπόν. Ο πρώτος θάνατος είναι κλισέ που όλοι έχουμε δει μεταξύ άλλων και στο «Jurassic Park».  Ποτέ μην κατουράς αραχτός και light σε ταινία με αιμοβόρους αντιπάλους. Τέλοσπαντων. Συνεχίζουμε. Με πανέξυπνες μανούβρες αποφεύγει άλλα κλισέ και με μερικές τσαχπινάτες ατάκες να συμπληρώνουν το επιβλητικό και σχεδόν τρομαχτικό κλίμα αποκτά σιγά-σιγά ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Κοίτα να δεις ειρωνία! Ενώ προσπαθούν να ανάψουν φωτιά μπουκάρει η καπνίστρια μάνα να ζητήσει αναπτήρα από τον μη-καπνιστή γιο της. Πρώτη φορά στα χρονικά. Τελοσπάντων. Συνεχίζουμε. Ο Liam είναι απίστευτος. Είναι ο μοναδικός 60άρης που θα άφηνα να πηδήξει την υποθετική μου κόρη δίχως δεύτερη σκέψη. Η φωνή του είναι για όσκαρ. Νέα κατηγορία. Καλύτερη φωνή σε ταινία. Τόσες δεν έχουν εκεί τι βλάπει μία επιπλέον. Τελοσπάντων. Πάμε παρακάτω. Το μυαλό τρέχει και κάνει αδιανόητους συνειρμούς. «Τι σκατά ταινία που ήταν ρε γαμώτο το Τhe Mist και με πόσο epic fail τέλος;» > «Αντιθέτως πόσο γαμάτο ήταν το Misery και πόσο καλά μπορεί να έπαιζε ο πρωταγωνιστής;» > «Tι θέλουν και μου θυμίζουν το South Park τώρα; Ναι οκ ήταν εμετικά τα φετινά επεισόδια αλλά δεν χρειάζεται να το βλέπω παντού». Τέλοσπάντων. Τελειώνει. Με τον ιδανικό τρόπο αντικειμενικά αλλά με τον χειρότερο τρόπο υποκειμενικά. Η ώρα είναι 2.33. Εδώ και μισή ώρα γράφω ότι μου’ρχεται περιορίζοντας όσο γίνεται την χρήση του Backspace. Λίγο χάζεμα χωρίς λόγο και μετά ύπνος. Και αυτή τη φορά θα με πάρει. Γιατί όμως; Έγινα μήπως καλυτερος άνθρωπος; Boήθησα κάποιον; Σίγουρα όχι. Προσπάθησα όμως να κάνω κάτι ενδιαφέρον και έως ένα σημείο τα κατάφερα. Από την άλλη μήπως με πάρει επειδή η ώρα είναι 2:37 και αύριο έχω άλλη μία μέρα ατελείωτου διαβάσματος; Παίζει και αυτό. Δεν ξέρω θα δείξει. Τέλοσπαντων. Πέφτω για ύπνο ελπίζοντας πως η κοινωνική μου αναπαράσταση περί μίας επιτυχημένης μέρας να ικανοποιήθηκε. Tέλοσπαντων. Τι κάνω τώρα;

Νίκος Νακόπουλος

Σχόλια
  1. Ο/Η Wasi LikiWe Lona λέει:

    δυο φρασεις:

    ”Ο Liam είναι απίστευτος. Είναι ο μοναδικός 60άρης που θα άφηνα να πηδήξει την υποθετική μου κόρη δίχως δεύτερη σκέψη.”

    ”Εδώ και μισή ώρα γράφω ότι μου’ρχεται περιορίζοντας όσο γίνεται την χρήση του Backspace.”

    :ΡΡ

  2. Ο/Η Γεωργία Δρακάκη λέει:

    απλά…:-)

Σχολιάστε

